Vil du gøre Karriere hos Actulux?
Actulux som arbejdsplads
Actulux A/S udvikler og producerer innovative, elektriske og kundetilpassede åbningssystemer til ovenlys, glasfacader, vinduer og røglemme. Vores passion er at redde liv og forbedre sundheden med best-in-class elektriske åbningssystemer.
Vil du med på holdet? Læs mere om Actulux som arbejdsplads herunder.
Actulux er værd at følge
Hos Actulux har vi en vision om at være markedsleder på det europæiske marked – og vi er godt på vej. Vores løsninger distribueres til mere end 27 lande.
Selvom vi har oplevet en stor vækst på få år, har vi bestemt ikke slået bremserne i, og vi ved, at der fortsat er et stort vækstpotentiale for elektriske åbningssystemer.
Værd at følge
Vi arbejder på at være en virksomhed, der er værd at følge for alle omkring os, både samarbejdspartnere, kunder og ikke mindst medarbejdere.
Vi prioriterer at skabe et godt arbejdsmiljø for vores mere end 80 medarbejdere.
Det gør vi blandt andet gennem:
- Årlig medarbejdertrivselsmåling og arbejdspladsvurdering
- Medarbejderudvikling gennem netværk og uddannelse
- Kantineordning med frokostbuffet og frugtordning
- Et arbejdsliv med en god arbejdslivsbalance
- En aktiv personaleforening med flere arrangementer årligt
- Sundhedsforsikring
VIDSTE DU?
Actulux er en sammentrækning af to ord, som frit oversat betyder motorlys.
Nemlig ordet actuator (den motor, som med elektricitet driver vores åbningssystemer) og ordet lux, som er det latinske ord for lys.
Actulux navnet henviser dermed til, at vi motoriserer (oven)lys – og det er netop, hvad vi gør med elektriske åbningssystemer.
VÆRDIER, VI FØLGER
Vi arbejder aktivt på at udleve vores fire værdier, som er:
Initiativ: ”Vi tager initiativ og ansvar – vi vender udfordringer til løsninger”
Innovation: ”Vi ved, at innovation og nytænkning er vejen til fremtiden”
Respekt: ”Vi arbejder med gensidig respekt og anerkendelse”
Relationer: ”Vi bygger Actulux på passion, fællesskab og stærke relationer”
Dine første dage hos actulux
Som medarbejder hos Actulux bliver du en del af en virksomhed med stærke relationer og et fællesskab, som du vil mærke allerede fra første dag.
Når du starter som ny medarbejder hos Actulux kommer du rundt i hele virksomheden og møder alle dine nye kolleger.
Alle medarbejdere gennemgår et introduktionsprogram, som bidrager til en god start for nye medarbejdere.
VIDSTE DU?
Actulux blev grundlagt i 2005 af Jens Buus, som i dag er vores administrerende direktør.
Jens, som er elektromekaniker og svagstrømsingeniør, udviklede i årene 2005 til 2007 de første åbningssystemer. Og med dem grundlagde han Actulux.
Actulux lå mange år i Hadsund, men i 2022 byggede vi et nyt domicil i Støvring, lige syd for Aalborg, hvor vi flyttede ind i november 2022.
Vores hus i støvring
I november 2022 flyttede vi ind i et nyopført domicil i Porsborgparken i Støvring, som ligger lige ved motorvej E45.
I Støvring har vi alt under ét tag med produktion, kvalitet, indkøb, teknik og udvikling, marketing, salg, lager og forsendelse, serviceafdeling, økonomi og HR.
Huset er designet og bygget til Actulux med fokus på at skabe de bedste rammer for et godt samarbejde på tværs af funktioner. Derfor sidder både funktionærer og timelønnede ved samme langbord i kantinen med mulighed for tværgående dialog mellem alle afdelinger. Onsdag og fredag hygger vi med firmabetalt brød og rundstykker.
Job i Actulux' produktion?
Vores produktion i Støvring omfatter primært samling af elektriske og mekaniske komponenter.
Arbejdet foregår i rene og moderne produktionsfaciliteter med et godt indeklima og masser af dagslys.
Vi gennemgår løbende vores produktion og arbejder med de enkelte arbejdsstationer i forhold til hjælpemidler og værktøj. Blandt andet har vi gjort en ekstra indsats for at undgå tunge løft.
Vores timelønnede medarbejdere er dækket af Industriens Overenskomst.
Mød en medarbejder
“Jeg blev ansat i 2011 og har varetaget mange opgaver gennem årene – alt fra at modtage varer, køre service samt produktionsarbejde. I dag arbejder jeg med produktion af vores forskellige styrcentraler.
Fællesskabet hos Actulux er det vigtigste for mig. Vi er rummelige overfor hinanden, og vi vil hinanden. Jeg har altid haft en følelse af, at vi er fælles om det, og den følelse er bevaret, selvom virksomheden er vokset meget. Vi sidder alle ved et langbord og spiser sammen, ligesom vi gjorde helt tilbage, da Actulux blev grundlagt.
Jeg kan godt lide, at virksomheden er åben for forandring, og at vi som medarbejdere bliver lyttet til. For eksempel var vi med på råd, da virksomheden skulle flytte fra Hadsund til Støvring.”
Bo Klitgaard, produktionsmedarbejder
“Jeg har været ansat hos Actulux i omkring 7 år.
Jeg arbejder med generel dokumentation af alle produkter, herunder åbningssystemer og styrecentraler. Det omfatter oprettelse og vedligehold af 3D-modeller, tegninger, styklister og generel dokumentation i vores ERP-system. Jeg er involveret i kundens udviklingsprojekter fra den første prototype til færdiggørelsen af det endelige projekt.
Actulux er en god, stabil virksomhed med udviklingsmuligheder. Jeg værdsætter selvstændigheden i mit job og muligheden for at tage initiativ og bidrage til virksomhedens udvikling. Vi har et stærkt teamwork og et godt socialt sammenhold, og jeg nyder det daglige samvær – både i teknisk afdeling og i virksomheden generelt.”
Gitte Bisgaard Svendsen, teknisk designer
“Jeg startede hos Actulux i 2020. Mine opgaver består primært af service af komfort-, brandventilations- og røgudluftningsanlæg, men også reparation og udskiftning af anlæg.
Jeg kører ud fra min bopæl. Kunderne er forskellige virksomheder, og bygninger og anlæg varierer en del. I bilen har jeg værktøj og reservedele, så langt de fleste opgaver kan udføres onsite med det samme. Mine kunder ligger i det midtjyske, men jeg arbejder af og til også sammen med en af mine kollegaer i andre landsdele.
Hverdagen som servicetekniker er meget fleksibel. Vi får løbende opgaver præsenteret i vores planlægningsapp og kan booke os ind, når det passer os. Jeg booker mine opgaver fra dag til dag. Det giver en stor frihed i det daglige.”
Kasper Nielsen, servicetekniker
“Jeg lærte Actulux at kende, da jeg skrev projekt med virksomheden, mens jeg studerede. Da jeg var færdig med min uddannelse, Industriel Design, startede jeg i praktik og blev derefter ansat.
I starten arbejdede jeg med animationer og installations-vejledninger. Jeg var bl.a. med til at lave en app til en af vores styrecentraler. Der har hele tiden været meget udvikling i min stilling, og i dag driver jeg projekter for vores kunder, herunder blandt andet udvikling af produkter gennem 3D-tegninger i SolidWorks og planlægning af tests.
Kulturen i Actulux er præget af korte kommandoveje, meget teknisk produktudvikling og masser af vidensdeling. Vi er gode til at hjælpe hinanden. Jeg sætter stor pris på sammenholdet og den gode stemning blandt kollegaerne”
Martin Bendorff, projektleder
“Jeg startede som industrioperatørlærling tilbage i januar 2022 og blev udlært i sommeren 2023. Min uddannelse bestod dels af praktik i produktionen hos Actulux og dels af skole i sammenlagt 16 måneder. Da jeg blev udlært, blev jeg ansat i produktionen, hvor jeg arbejder med at samle forskellige åbningssystemer til vores kunder.
Min opgave starter med en hel masse enkelte komponenter og slutter først, når de færdige åbningssystemer er samlet og sat på pallerne klar til forsendelse. Det er fedt at få det hele til at gå op i en højere enhed. Nogle gange skal jeg lave 100 af samme slags system og nogle gange kun et enkelt. Det giver afveksling i hverdagen.
Vi har nogle gode rammer hos Actulux med mange goder i hverdagen, som f.eks. kaffe/the, frugt, madordning og motion.”
Jane Nielsen, produktionsmedarbejder
Vil du være vores nye kollega?
Vil du høre mere om Actulux som arbejdsplads, eller har du lyst til at blive en del af holdet?
Tag et kig på vores aktuelle stillinger her.
Du er også velkommen til at kontakte vores HR-chef, Peter Overby på telefon 4167 8180 eller send en mail til job@actulux.com
Alle henvendelser behandles fortrolig.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Vil du gøre Karriere hos Actulux?
Actulux som arbejdsplads
Actulux A/S udvikler og producerer innovative, elektriske og kundetilpassede åbningssystemer til ovenlys, glasfacader, vinduer og røglemme. Vores passion er at redde liv og forbedre sundheden med best-in-class elektriske åbningssystemer.
Vil du med på holdet? Læs mere om Actulux som arbejdsplads herunder.
Actulux er værd at følge
Hos Actulux har vi en vision om at være markedsleder på det europæiske marked – og vi er godt på vej. Vores løsninger distribueres til mere end 27 lande.
Selvom vi har oplevet en stor vækst på få år, har vi bestemt ikke slået bremserne i, og vi ved, at der fortsat er et stort vækstpotentiale for elektriske åbningssystemer.
Værd at følge
Vi arbejder på at være en virksomhed, der er værd at følge for alle omkring os, både samarbejdspartnere, kunder og ikke mindst medarbejdere.
Vi prioriterer at skabe et godt arbejdsmiljø for vores mere end 80 medarbejdere.
Det gør vi blandt andet gennem:
- Årlig medarbejdertrivselsmåling og arbejdspladsvurdering
- Medarbejderudvikling gennem netværk og uddannelse
- Kantineordning med frokostbuffet og frugtordning
- Et arbejdsliv med en god arbejdslivsbalance
- En aktiv personaleforening med flere arrangementer årligt
- Sundhedsforsikring
VIDSTE DU?
Actulux er en sammentrækning af to ord, som frit oversat betyder motorlys.
Nemlig ordet actuator (den motor, som med elektricitet driver vores åbningssystemer) og ordet lux, som er det latinske ord for lys.
Actulux navnet henviser dermed til, at vi motoriserer (oven)lys – og det er netop, hvad vi gør med elektriske åbningssystemer.
Værdier, vi følger
Vi arbejder aktivt på at udleve vores fire værdier, som er:
Initiativ: ”Vi tager initiativ og ansvar – vi vender udfordringer til løsninger”
Innovation: ”Vi ved, at innovation og nytænkning er vejen til fremtiden”
Respekt: ”Vi arbejder med gensidig respekt og anerkendelse”
Relationer: ”Vi bygger Actulux på passion, fællesskab og stærke relationer”
Dine første dage hos actulux
Som medarbejder hos Actulux bliver du en del af en virksomhed med stærke relationer og et fællesskab, som du vil mærke allerede fra første dag.
Når du starter som ny medarbejder hos Actulux kommer du rundt i hele virksomheden og møder alle dine nye kolleger.
Alle medarbejdere gennemgår et introduktionsprogram, som bidrager til en god start for nye medarbejdere.
VIDSTE DU?
Actulux blev grundlagt i 2005 af Jens Buus, som i dag er vores administrerende direktør.
Jens, som er elektromekaniker og svagstrømsingeniør, udviklede i årene 2005 til 2007 de første åbningssystemer. Og med dem grundlagde han Actulux.
Actulux lå mange år i Hadsund, men i 2022 byggede vi et nyt domicil i Støvring, lige syd for Aalborg, hvor vi flyttede ind i november 2022.
Vores hus i støvring
I november 2022 flyttede vi ind i et nyopført domicil i Porsborgparken i Støvring, som ligger lige ved motorvej E45.
I Støvring har vi alt under ét tag med produktion, kvalitet, indkøb, teknik og udvikling, marketing, salg, lager og forsendelse, serviceafdeling, økonomi og HR.
Huset er designet og bygget til Actulux med fokus på at skabe de bedste rammer for et godt samarbejde på tværs af funktioner. Derfor sidder både funktionærer og timelønnede ved samme langbord i kantinen med mulighed for tværgående dialog mellem alle afdelinger. Onsdag og fredag hygger vi med firmabetalt brød og rundstykker.
Job i Actulux' produktion?
Vores produktion i Støvring omfatter primært samling af elektriske og mekaniske komponenter.
Arbejdet foregår i rene og moderne produktionsfaciliteter med et godt indeklima og masser af dagslys.
Vi gennemgår løbende vores produktion og arbejder med de enkelte arbejdsstationer i forhold til hjælpemidler og værktøj. Blandt andet har vi gjort en ekstra indsats for at undgå tunge løft.
Vores timelønnede medarbejdere er dækket af Industriens Overenskomst.
Mød en medarbejder
“Jeg blev ansat i 2011 og har varetaget mange opgaver gennem årene – alt fra at modtage varer, køre service samt produktionsarbejde. I dag arbejder jeg med produktion af vores forskellige styrcentraler.
Fællesskabet hos Actulux er det vigtigste for mig. Vi er rummelige overfor hinanden, og vi vil hinanden. Jeg har altid haft en følelse af, at vi er fælles om det, og den følelse er bevaret, selvom virksomheden er vokset meget. Vi sidder alle ved et langbord og spiser sammen, ligesom vi gjorde helt tilbage, da Actulux blev grundlagt.
Jeg kan godt lide, at virksomheden er åben for forandring, og at vi som medarbejdere bliver lyttet til. For eksempel var vi med på råd, da virksomheden skulle flytte fra Hadsund til Støvring.”
Bo Klitgaard, produktionsmedarbejder
“Jeg har været ansat hos Actulux i omkring 7 år.
Jeg arbejder med generel dokumentation af alle produkter, herunder åbningssystemer og styrecentraler. Det omfatter oprettelse og vedligehold af 3D-modeller, tegninger, styklister og generel dokumentation i vores ERP-system. Jeg er involveret i kundens udviklingsprojekter fra den første prototype til færdiggørelsen af det endelige projekt.
Actulux er en god, stabil virksomhed med udviklingsmuligheder. Jeg værdsætter selvstændigheden i mit job og muligheden for at tage initiativ og bidrage til virksomhedens udvikling. Vi har et stærkt teamwork og et godt socialt sammenhold, og jeg nyder det daglige samvær – både i teknisk afdeling og i virksomheden generelt.”
Gitte Bisgaard Svendsen, teknisk designer
“Jeg startede hos Actulux i 2020. Mine opgaver består primært af service af komfort-, brandventilations- og røgudluftningsanlæg, men også reparation og udskiftning af anlæg.
Jeg kører ud fra min bopæl. Kunderne er forskellige virksomheder, og bygninger og anlæg varierer en del. I bilen har jeg værktøj og reservedele, så langt de fleste opgaver kan udføres onsite med det samme. Mine kunder ligger i det midtjyske, men jeg arbejder af og til også sammen med en af mine kollegaer i andre landsdele.
Hverdagen som servicetekniker er meget fleksibel. Vi får løbende opgaver præsenteret i vores planlægningsapp og kan booke os ind, når det passer os. Jeg booker mine opgaver fra dag til dag. Det giver en stor frihed i det daglige.”
Kasper Nielsen, servicetekniker
“Jeg lærte Actulux at kende, da jeg skrev projekt med virksomheden, mens jeg studerede. Da jeg var færdig med min uddannelse, Industriel Design, startede jeg i praktik og blev derefter ansat.
I starten arbejdede jeg med animationer og installations-vejledninger. Jeg var bl.a. med til at lave en app til en af vores styrecentraler. Der har hele tiden været meget udvikling i min stilling, og i dag driver jeg projekter for vores kunder, herunder blandt andet udvikling af produkter gennem 3D-tegninger i SolidWorks og planlægning af tests.
Kulturen i Actulux er præget af korte kommandoveje, meget teknisk produktudvikling og masser af vidensdeling. Vi er gode til at hjælpe hinanden. Jeg sætter stor pris på sammenholdet og den gode stemning blandt kollegaerne”
Martin Bendorff, projektleder
Vil du være vores nye kollega?
Vil du høre mere om Actulux som arbejdsplads, eller har du lyst til at blive en del af holdet?
Tag et kig på vores aktuelle stillinger her.
Du er også velkommen til at kontakte vores HR-chef, Peter Overby på telefon 4167 8180 eller send en mail til job@actulux.com
Alle henvendelser behandles fortrolig.
Vi glæder os til at høre fra dig!